موانع رشد و توسعه تجارت الکترونیک در ايران

دسته بندي : علوم انسانی » اقتصاد
براساس برآوردهاي به عمل آمده ارزش فعلي صادرات جهاني كالا و خدمات حدود ۷ هزار ميليارد دلار است كه از اين مبلغ ۵۰۰ ميليارد دلار صرف تهيه و مبادله اسناد مربوطه مي شود. به عبارت ديگر حدود ۷ درصد ارزش مبادلات را هزينه تهيه و مبادله اسناد تشكيل مي دهد. با الكترونيكي شدن اين مبادلات، هزينه تهيه و مبادلات اسناد به شدت كاهش خواهد يافت. برآوردهاي انجام شده نشان مي دهد استفاده از مبادله الكترونيك به جاي روش هاي سنتي مبتني بر كاغذ موجب ۲۱ تا ۷۰ درصد صرفه جويي در هزينه فعاليت هاي مختلف تجاري مي شود.
دسته بندی: علوم انسانی » اقتصاد

تعداد مشاهده: 1735 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.docx

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 33

حجم فایل:351 کیلوبایت

 قیمت: 10,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    چكيده
    مقدمه
    مرور تحقيقات پيشين
    پيش‌نيازهاي برون زاي استقرار و نهادينه شدن تجارت الكترونيك
    يش‌ نيازهاي درون زاي استقرار و نهادينه شدن تجارت الكترونيك
    عوامل مانع در رشد و توسعه تجارت الكترونيك
    - فقر اقتصادي و فرهنگي جامعه و پايين بودن سطح آگاهي مردم به فناوري اطلاعات در كشور
    - عوامل جمعيتي (مانند سن متوسط بالا در بازدهي و در آمد زايي جامعه)
    - بي ارزش بودن وقت در فرهنگ عامه ايران
    - تصميم گيريهاي ناصحيح حكومت در برخورد با پديده هاي نو (مانند اينترنت و ماهواره) و نيز در روابط بين الملل
    - عدم رشد متناسب زير ساختهاي مالي
    - عدم وجود قوانين مدون و مصوب تجارت الكترونيك و ساير مسائل حقوقي
    - امنيت تبادل داده هاي شخصي در بستر الكترونيك
    - ناديده گرفتن نقش بانك مركزي در تجارت الكترونيك و و فقدان نظام بانكداري الكترونيكي نوين در سيستم بانكي كشور
    - عدم وجود كارتهاي اعتباري بين الملل و ساير كارتهاي خريد الكترونيكي
    - عدم پشتيباني از شركتهاي تجاري فعال در زمينه تجارت الكترونيك و فقدان اين مراكز در كشور
    نتيجه
    منابع