مروری بر نرم افزارهای حل مسئله های بهینه سازی محدب

دسته بندي : فنی و مهندسی » صنایع
توضیحات:
تحقیق مروری بر نرم افزارهای حل مسئله های بهینه سازی محدب، در قالب فایل Word و در 17 صفحه.

بخشی از متن:
از دهه ی 1960 تا دهه ی 1990 مسئله های بهینه سازی به دو دسته ی مسئله های خطی ( مسئله های محدب، ناخوش رفتار و مسئله هایی که به روش سیمپلکس حل می شوند) و غیرخطی ( خوش رفتار، محدب و مسئله هایی که به روش گرادیان و جستجوی پاسخ محلی حل می شوند) تقسیم می شدند.
پیشرفت روش های نقطه ی درونی برای مسئله های برنامه ریزی خطی و پس از آن مسئله های برنامه ریزی نیمه معین باعث شد که در این ارزیابی بازبینی شود. در چارچوب امروزی، مسئله ها به گونه ای دیگر دسته  بندی می شوند. مسئله های محدبی که به صورت کارآمدی حل می شوند و مسئله های دیگر که روش حل کارآمدی ندارند. بسیاری از مسئله های بهینه سازی نامحدب را می توان به مسئله های محدب تبدیل کرد.
دو رویکرد برای حل مسئله های محدب وجود دارد. یک رویکرد این است که مسئله را به ریخت LP ، CQP، SOCP و یا SDP تبدیل کنیم و سپس از یک نرم افزار حل کننده استفاده کنیم. رویکرد دوم این است که از یک نرم افزار ویژه ی مسئله ی اصلی استفاده کنیم.
برای حل مسئله های برنامه ریزی، نرم افزارهای گوناگونی در قالب متلب، پایتون و C نوشته شده است. بسیاری از حل کننده هایی که در اینجا نام می بریم با حل کننده های گوناگونی کار می کنند. در ادامه، نرم افزارهای مفید در این زمینه را معرفی می کنیم.

فهرست مطالب:
مقدمه
معرفی نرم افزارهای حل مسئله های بهینه سازی محدب
GAMS
AIMMS
CVX
CVXMOD
YALMIP
SOSTOOLS
ROME
SDPT3
دسته بندی: فنی و مهندسی » صنایع

تعداد مشاهده: 23559 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 17

حجم فایل:389 کیلوبایت

 قیمت: 40,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    فایل Word و قابل ویرایش