پاورپوینت استراتژی بازاریابی در گردشگری ورزش با رویکرد مدیریت ذائقه تماشاگران

دسته بندي : علوم انسانی » گردشگری و توریسم
توضیحات:
پاورپوینت استراتژی بازاریابی در گردشگری ورزش با رویکرد مدیریت ذائقه تماشاگران.

تعریف گردشگری ورزشی
| sport tourism گردشگری ورزشی | sport tourism ، یکی از زیرمجموعه های گردشگری و صنعت توریسم است که شامل سفر کردن به مناطق مختلف جهان به منظور شرکت کردن در یک رویداد و مسابقه ورزشی و یا تماشای فعالیت ورزشی است. البته ، ممکن است که بسیاری از افراد نام این نوع از گردشگری را نشنیده باشند و همچنان برای دیدن یا شرکت در رقابت های ورزشی به کشورهای برگزار کننده رقابت ها سفر کنند. برگزاری هر کدام از مسابقات و رویدادهای ورزشی، فرصت مناسبی را برای سرمایه گذاری و میزبانی و به تبع آن، رشد اقتصادی به وجود می آورد. به همین دلیل، گردشگری ورزشی ، صنعت رو به رشدی بوده و همه کشورها تلاش می کنند تا پیش زمینه های این صنعت سود آور را در کشورشان فراهم کنند.
تاریخچه صنعت گردشگری
تاریخچه صنعت گردشگری به ۲۰۰۰ سال قبل و زمان روم باستان بر میگردد. در آن دوره، شهروندان روم باستان ثروتمند مصمم شدند که برای تعطیلات تابستان از شهر کمی فاصله بگیرند. بنابراین، مسئولین صنعت گردشگری، نیازهای گردشگران را تامین کردند و اقتصاد و وضعیت گردشگری کشور برای مدت های طولانی رشد چشمگیری داشت اما با پایان دوره امپراطوری روم، این دوره هم به پایان رسید. علاوه بر این، در قرون وسطا ، علاقمندان به گردشگری مجددا توانستند زمینه گردشگری را با برنامه ریزی برای سفر و تهیه مکان هایی برای خوردن و خوابیدن فراهم کنند. علاوه بر علاقه به گردشگری ، عواملی مانند سلامت و فرهنگ نیز موجب شد تا افراد زیادی از آبگرم ها و ساحل های شهرهای اروپا بازدید کنند. یکی دیگر از دلایل ایجاد و رشد گردشگری ، صنعتی شدن جوامع اروپا و افزایش اوقات فراغت طبقه ثروتمندان بود. در این دوره، کارآفرینان شروع به ساخت انواع هتل ها ، جاده ها و کشتی های مسافرتی کردند. صنعت گردشگری در سال ۱۳۰۰ شمسی به طور پیوسته موفق و پررونق بوده اما در کل، موفقیت آن به خواسته های گردشگران و شرایط اقتصادی بستگی داشت. موضوعات مورد بحث در این مقاله شامل انواع گردشگری ورزشی، تاثیر گردشگری ورزشی، آموزش گردشگری ورزشی ،گردشگری ورزشی در ایران وگردشگری ورزشی و اقتصاد هستند.
خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی
انواع گردشگری ورزشی
با توجه به هدف گردشگر از سفر به کشور مقصد، گردشگری ورزشی به سه گروه تقسیم بندی میشود که عبارتند از: گردشگری رویدادهای ورزشی گردشگری رویدادهای ورزشی، رویدادهای بزرگی مانند مسابقه های جام جهانی فوتبال و بازی های المپیک را در بر میگیرد. این دو رویداد ورزشی مهم، جز رودادهایی هستند که هر چهار سال یکبار، تعداد زیادی از طرفداران این رشته های ورزشی را در یک جا جمع می کند. گردشگری ورزشی فعال گردشگران گردشگری ورزشی فعال، افرادی هستند که برای انجام یک ورزش خاص و یا شرکت در یک رویداد ورزشی سفر می کنند. این رویدادها شامل انواع ورزش ها و تورنمنت ها است. به طور معمول افراد برای انجام و شرکت در مسابقه هایی مانند شنا، قایق رانی، موج سواری و ماهیگیری به کشورهای دیگر سفر می کنند. این نوع از گردشگری ورزشی به دو گروه تقسیم می شود: شرکت کنندگان در رویداد این افراد، ورزشکارهای آماتور و یا حرفه ای هستند که برای رقابت کردن در رشته های ورزشی مختلف به کشور مقصد سفر می کنند. علاقمندان به رویداد علاقمندان به ورزش، افرادی هستند که صرفا به قصد تفریح و سرگرمی در رقابت های ورزشی شرکت می کنند. گردشگری ورزشی نوستالژیک و مشاهیر در این نوع از گردشگری ، گردشگران از جاذبه های گردشگری ورزشی بازدید می کنند. از جمله نمونه های گردشگری نوستالژیک میتوان به بازدید از تالارهای مشاهیر ، موزه ها و ورزشگاه های مشهور و حتی دیدار با قهرمان ها و مشاهیر ورزشی اشاره کرد.
تاثیر گردشگری ورزشی
گردشگری می تواند از نظر فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بر میزان درآمد و رشد کشورها تاثیر گذاشته و یکی از منابع مهم اشتغال زایی و کسب درآمد نیز محسوب می شود. امروزه رویدادهای ورزشی بسیار مورد علاقه و توجه عامه مردم و ورزشکاران هستند. یکی از تاثیرات گردشگری ورزشی این است که گردشگران می توانند با جنبه های مختلف فرهنگ و جاذبه های کشور میزبان (کشور برگزار کننده مسابقات) اشنا شده و تبادل فرهنگی کنند. علاوه بر این، ترکیب ورزش و گردشگری، مفهوم و ساختار جدیدی را برای پرکردن اوقات فراعت و ایجاد شادی و نشاط فراهم آورده است. از این جهت، گردشگری ورزشی میتواند در ارتقا سرزندگی و بهبود سلامت جوامع نقش موثری داشته باشد. همچنین، کشورهای پیشرفته در زمینه ورزش سرمایه گذاری کرده و به صورت جدی و پیوسته از ورزش حمایت می کنند. زیرا ، توجه به شور و نشاط افراد و مخصوصا نیروی کار، منجر به افزایش کارایی و کاهش چشمگیر میزان جرم و بزه می شود.
آموزش گردشگری ورزشی

از آنجایی که صنعت گردشگری در حال رشد و توسعه بوده و مفاهیم این حوزه نیز به طور چشمگیری در حال توسعه و تغییر هستند، بنابراین ، تور لیدرها باید با این مفاهیم آشناشوند تا بتوانند گردشگران زیادی را جذب کنند. در همین راستا، مرکز آموزش مجازی پارس، بسته های آموزشی تحت عنوان گردشگری ورزشی را برای علاقمندان به این حوزه ارائه کرده است. آموزش گردشگری ورزشی شامل اشنایی با انواع گردشگری، تاثیر گردشگری ورزشی بر اقتصاد کشورها، عوامل موثر بر گردشگری ورزشی و تاثیر گردشگری ورزشی بر مبادلات فرهنگی می شود. همچنین، شرکت کنندگان در دوره گردشگری ورزشی می توانند در امتحان پایان دوره آنلاین این مرکز شرکت کرده و مدرک معتبر دریافت کنند. بعضی از سرفصل های ان دوره شامل: فصل اول اصول گردشگری تاریخچه گردشگری انواع گردشگری فصل دوم گردشگری ورزشی شناخت و تاثیر ورزش تاثیرات گردشگری ورزشی فصل سوم انواع رشته های ورزشی گردشگری کوهنوردی جت اسکی اسکی در برف فصل چهارم گردشگری رویدادهای ورزشی گردشگری ورزشی فعال گردشگری ورزشی نوستالژیک و مشاهیر مخاطبان گردشگری ورزشی گردشگری ورزشی و اقتصاد تأثیرات فرهنگی و اجتماعی گردشگری ورزشی تأثیرات گردشگری ورزشی بر محیط زیست گردشگری ورزشی در ایران کشور ما ایران، به دلیل شرایط منحصر به فرد تاریخی و فرهنگی و جغرافیایی ، پتانسیل های زیادی برای جذب گردشگر مخصوصا در زمینه گردشگری ورزشی دارد. در مقایسه با کشورهای عربی و اروپایی که شرایط آب و هوایی شان در برخی از فصول طاقت فرسا گزارش شده، ایران یک کشور چهار فصل است که در اکثر مواقع می تواند میزبان گردشگران ورزشی باشد. بنابراین، با در نظر گرفتن محدودیت های کشور برای جذب گردشگر، مسئولین و سیاست گذران می توانند وضعیت گردشگری ورزشی در ایران را بهبود بخشیده و شرایط کشور را از نظر فرهنگی و ارزشی تعدیل کنند. به همین منظور، تفاهم نامه ای بین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و کمیته ملی المپیک منعقد شده که با برنامه ریزی دقیق و اصولی به جذب گردشگر ورزشی و رونق اقتصادی کمک می کند. گردشگری-ورزشی-در-ایران گردشگری ورزشی و اقتصاد گردشگری ، یکی از صنایع اصلی هر کشور است که به طور مستقیم بر اقتصاد تاثیر می گذارد. با توجه به تعداد زیاد گردشگران و علاقمندان به ورزش، گردشگری ورزشی ، یکی از استراتژی های مهم اقتصادی و تجاری برای توسعه زیر ساخت های اقتصادی و اشتغال محسوب میشود. همچنین، در بحث گردشگری ورزشی و اقتصاد، ورزش جز فعالیت هایی است که به گردشگری مرتبط بوده و در نتیجه، موجب رونق اقتصادی کشور می شود. علاوه بر این، ورزش و گردشگری میتوانند توامان بر اقتصاد جهان تاثیر بگذارند و از این جهت ، گردشگری ورزشی بسیار مورد توجه برنامه ریزان، سیاستمداران و اقتصاد دان ها قرار گرفته است. طبق تحقیقات انجام شده در سال ۲۰۱۷، گردشگری ورزشی یک تجارت ارزشمند و پول ساز است که به سرعت در سطح جهان رشد کرده و انتظار میرود که رشد آن در سالهای بعدی به ۴۰ درصد برسد. به همین دلیل، گردشگری ورزشی ، شیوه ای مطمئن برای توسعه اقتصادی و افزایش اشتغال در همه کشورها مخصوصا کشورهای کمتر توسعه یافته است.

منبع:
https://elearnpars.org/article/what-is-sporting-tourism

خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی
علت رشد گردشگری ورزشی

دلایل رشد گردشگری ورزشی
۵ علت رشد گردشگری ورزشیReviewed by تحریریه بلیط هواپیما on Mar 7Rating: 4.05 علت رشد گردشگری ورزشی – جاذبه های مختلف گردشگری ورزشی چیست؟خرید بلیط هواپیما به مقاصد توریستی. گردشگری ورزشی. اهداف گردشگری ورزشی. مقاله گردشگری ورزشی. قیمت بلیط ارزان هواپیما به مقاصد توریستی و گردشگری ورزشی.
۵ علت رشد گردشگری ورزشی

شاید بهترین و ساده‌ترین تعریف برای گردشگری ورزشی هر سفری با قصد دیدن یک رویداد یا اتفاق ورزشی باشد. امروزه تعطیلات و سفرها فقط به ساحل خورشید، دریا و تپه محدود نمی‌شود. در عوض، گردشگران نسل جدید تمایل بیشتری نسبت به تعطیلات فعال دارند، به همین دلیل است که گردشگری ورزشی توجه و محبوبیت زیادی را به خود جلب کرده است.

گردشگری ورزشی از نظر دولت‌ها به‌عنوان یک پیشرفت عمده برای اقتصاد کشور محسوب می‌شود. گردشگری ورزشی با ارزش یک تریلیون دلار در صنعت گردشگری و گردشگری جهانی قرار دارد.


دلایل رشد گردشگری ورزشی

گرچه در حال حاضر صنعت گردشگری ورزشی منفعل شاهد رشد بیشتری است، اما گردشگران ورزشی به‌تدریج گردشگری ورزشی فعال را نیز تجربه می‌کنند. حتی در کشورهایی مانند فیجی، برزیل، آفریقا و کره‌جنوبی، صنعت گردشگری ورزشی به‌سرعت در حال رشد است. در زیر پنج روند برتر در بازار جهانی گردشگری ورزشی که توسط متخصصان صنعت شناسایی شده‌اند را معرفی می‌کنیم:


شمار رویدادهای ورزشی
خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی
شمار رویدادهای ورزشی

قبل از این هرگز ورزش‌ها شاهد رشد این‌چنینی در تعداد طرفدارانشان نشده بودند. با رویدادهای ورزشی مانند بازی‌های المپیک، لیگ قهرمانان اروپا، تنیس ویمبلدون، جام جهانی کریکت، جام جهانی فوتبال و سوپربول شمار گردشگران ورزشی شاهد افزایش شدید بوده است. برای رویدادهای ورزشی مانند لیگ ملی فوتبال، یا حتی سوپر بول پایگاه بیننده بیش از میلیون‌ها نفر است. با توجه به این روند، تبدیل‌شدن به حامی مالی برای بازی‌های مختلف و تولید درآمد از هر گوشه و کنار جهان آسان‌تر شده است. این عامل باعث شده که ایرلاین‌ها و خطوط هواپیمایی در این صنعت سرمایه‌گذاری زیادی بکنند.
ظرفیت خرج کردن خوب توده مردم
خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی
ظرفیت اقتصادی توده مردم

حدود ده سال پیش، گردشگری به‌خصوص گردشگری ورزشی به‌عنوان یک کار لوکس به شمار می‌رفت که فقط عده محدودی می‌توانستند آن را تجربه کنند. بدیهی است که گردشگری ورزشی نیز مانند دیگر شکل‌های گردشگری هزینه‌های زیادی دارد؛ اما با افزایش افراد علاقه‌مند و بیشتر شدن ظرفیت خرج کردنشان، سرمایه‌گذاران گردشگری ورزشی نیز افزایش می‌یابد. نه‌تنها در کشورهای توسعه‌یافته، بلکه اقتصادهای درحال‌توسعه هم با توجه به سطح درآمد سرانه و قابلیت پیشرفت این کار را انجام می‌دهند.
ظهور تکنولوژی مانند تجزیه‌وتحلیل ورزشی
خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی
تجزیه‌وتحلیل ورزشی

تکنولوژی کمک زیادی به محبوبیت گردشگری ورزشی کرده است. مثلاً فکر کنید در خانه نشسته‌اید و با اینترنت هم بلیط مسابقه تیم موردعلاقه‌تان را می‌خرید و هم بلیط هواپیما به شهری که بازی در آن جریان دارد. به‌ویژه ابزارهایی مانند تحلیل‌های ورزشی که روند کل کار را با جمع‌کردن همه ذینفعان در جامعه ورزشی در یک پلت فرم مشترک ساده می‌کند و این روند نقش مهمی در افزایش محبوبیت یک ورزش خاص بازی می‌کند. برای پیشرفت در تجزیه‌وتحلیل ورزشی، تعداد زیادی از افراد از محلی به محل دیگر سفر می‌کنند تا شاهد رویدادهای ورزشی و تجزیه‌وتحلیل تیم‌های مختلف و مدیران در سطح دقیقه‌به‌دقیقه باشند.
ترجیح دادن یک شیوه زندگی فعال
خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی
ترجیح دادن یک شیوه زندگی فعال

با افزایش شمار مسائل سلامت مربوط به شیوه زندگی، تمایل برای یک زندگی فعال وجود دارد. در حال حاضر برنامه‌های شلوغ‌کاری باعث می‌شود مردم برای انجام حداقل فعالیت‌های بدنی هم وقت نداشته باشند. به همین دلیل نسل جدید ترجیح می‌دهد در تفریحات و سفرهایشان از لحاظ فیزیکی فعال‌تر باشند. خانواده‌های دارای دو درآمد، بیشتر چنین سفرهایی را انتخاب می‌کنند که تعطیلات را درجایی باشند که هم خوش بگذرد و هم با انجام ورزش به‌سلامتی بدنشان کمک کنند.
هزینه‌های کم مسافرت
خرید بلیط هواپیما برای گردشگری ورزشی
هزینه‌های کم مسافرت ورزشی

امروزه مسافرت در سراسر جهان بسیار ساده‌تر از قبل انجام می‌شود. راه‌اندازی چند خطوط هوایی ارزان‌قیمت باعث شده گردشگران ورزشی برای کشف تقریباً تمام مقصدهای ورزشی در دنیا کار راحتی داشته باشند و با خرید بلیط هواپیما آن‌هم به‌صورت ارزان‌قیمت و چارتر سفری مقرون‌به‌صرفه داشته باشند.



۱-تعریف گردشگری ورزشی

۲-ﻧﻘﺶ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺧﺪﻣﺎت ﮔﺮدﺷﮕﺮی ورزﺷﻲ در ﺗﻤﺎﻳﻞ ﺑﻪ ﺑﺎزﮔﺸﺖ ﮔﺮدﺷﮕﺮان ورزﺷﻲ

۳-اهمیت توجه به توریسم ورزشی
۴-تجارت ورزش و صنعت گردشگری درایران وجهان

۵-ماهیت و توسعه گردشگری ورزشی

۶-توریست‌های ورزشی چه کسانی هستند

۷-تاثیرات اقتصادی گردشگری ورزشی

۸-مزیت های اقتصادی رویدادهای ورزشی

۹-نقش گردشگری ورزشی درکارآفرینی اجتماعی

۱۰-مصرف کنندگان رویداد ورزشی آنلاین: نگرش، کیفیت رضایت

۱۱-گردشگری جغرافیایی برای افراد دارای معلولیت در کشورپرتقال: فرصت ها و چالش ها

۱۲-گردشگری ورزشی و کمک به زندگی معلولان

۱۳-آگاهی از انتظارات مشتریان ورزشی ومدیریت ذائقه آنان

۱۴-نقش کیفیت خدمات گردشگری دررضایتمندی گردشگران ورزشی

۱۵-اهمیت تماشاگران برای سازمان های ورزشی

۱۶-درک عمیق خواسته های مشتریان

۱۷-جهانی شدن ورزش

۱۸-ﻣﺤﻮر اﺳﺎﺳﻲ در ﻣﺪﻳﺮﻳﺖ ﻛﻴﻔﻴﺖ ﺟﺎﻣﻊ، ﻣﺸﺘﺮی اﺳﺖ.

۱۹-مشتریان آکادمی المپیک چه کسانی هستند.

۲۰-نقش رسانه های ورزشی درشکل گیری هویت تیمی و رابطه آن با وفاداری درهواداران فوتبال

۲۱-نکات پژوهشی از مقاله:بررسی انگیزه های حضورتماشاگرانونقش آن بروفاداری به مقصددر توردوچرخه سواری بین المللی آذربایجان

۲۲-استقبال شهروندان از مسابقات ورزشی

۲۳-ﻋﻮاﻣﻞ ﻣﻮﺛﺮ در ﺟﺬب ﺗﻤﺎﺷﺎﮔﺮان و ﺑﺎزدﻳﺪ ﻛﻨﻨﺪﮔﺎن مسابقات ورزشی

۲۴-اهمیت گردشگری ورزشی

۲۵-اهمیت بازاریابی برای گردشگری ورزشی

۲۶-انواع گردشگری ورزشی

……

۳۸-پژوهش های انجام شده در زمینه موضوع

…….

۴۴-فرآیند بازاریابی

۴۵- متغیرهای پژوهش

۴۶- مدل مفهومی پژوهش

…….

۷۳-پیشنهادات پژوهش (ادامه)

۷۶-چالش های توریسم ورزشی ایران

۷۷- فرصت های توسعه توریسم ورزشی ایران
۷۸-رویکردمدیریتِ مطلوبِ عملیاتی و استراتژیکِ توریسم ورزشی

۷۹- پیشنهاد ها و راهبردها در راستای موفقیت گردشگری ورزشی-ادامه
دسته بندی: علوم انسانی » گردشگری و توریسم

تعداد مشاهده: 5348 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: ppt

تعداد صفحات: 79

حجم فایل:3,795 کیلوبایت

 قیمت: 97,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    79اسلاید